Bacon a Love Story (29)


Orups "Magaluf" gick varm på skivspelaren.
Han försökte men mindes inte när han var så glad senast.

"I Magaluf, där måsarna skrattar sig hesa" sjöng han med o rostade nötterna samtidigt,
middagen var förberedd nästan till perfektion.

Mitt i  "Å, till Magaluf styrde vi vår sista resa." ringde telefonen.

-Hej, det e Anna, sa en nervös röst på andra sidan luren.

-Hej.

-Jag vet inte hur jag ska säga detta men........

Redan där visste han.
Han stod där stelfrusen, kände lukten av de brända nötterna.
Han hörde sig själv säga att det var okej, samtidigt som han försökte hålla ihop rösten.

Han sjönk ihop på en köksstol.

"Du träffade nån annan när inte jag var med.
Jag kunde inte fatta,jag ville inte se.
I Magaluf."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0